Tufft just nu men en del ljusglimtar

Jag är fortfarande sjuk även om det börjar bli betydligt bättre.

Jag höll på att ge upp hoppet igår då jag dumt nog bestämde mig för att nu har jag varit borta från jobbet tillräckligt och kände mig ganska frisk.
Jag åkte in och hade ett väldigt trevligt möte med Reine och Maria Gunnarsson som för övrigt också har ledarhundar, båda labbar och båda svarta som Gibson. Så han trivdes också.
Vi diskuterade bland väldigt mycket annat att vi ska prova att få igång judo på FIFH-hallen som ett led att bredda vårt utbud för synskadade i Skåne.

Efter det här mötet, på väg hem började jag svettas nåt kopiöst och mådde illa och tänkte att nu får jag massor av feber igen och det fick jag men det gick över ganska fort.

Idag har jag bara haft ont i hallsen och ju längre dagen har gått ju piggare jag känt mig.

Jag fick dessvärre tacka nej till sammanträdde med bildningsnämnden och studiebesök på Liljeborgskolan men senare fann jag tillräckligt med ork för att gå på en lägenhetsvisning och årsmötet för Synskadades förening i Trelleborg med omnejd där jag åter fick förtroendet att vara ordförande till nästa årsmöte 2016.

Det känns riktigt roligt att få förtroendet att leda denna fantastiska förening och att få jobba med en väldigt kompetent och engagerad styrelse.
Vi har växt från 9 till 30 medlemmar sen november förra året och räknar med ett 50-tal innan året är slut.



Vi har massor av fina aktiviteter på gång och ser fram emot ett spännande år.

Jo jag letar nytt boende också och har redan börjat kolla på lite olika allternativ. Självklart blir det i trelleborg då kärleken till denna trygga stad växer för varje dag.
Jag har kollat på en stor och rymlig 4:a på fjärde våningen mitt in i centrum och det är en hel del som lockar med den. Den är ljus och fräsch men det är framförallt det centrala läget som lockar och närheten till allt.

På söndag ska jag titta på en till lite längre väster ut och på tisdag ska jag se på en lägenhet i 2 plan med egen trädgård vilket är det närmaste hus man kan komma innan det kallas för hus.


Jag har även kollat på hus men inget som riktigt faller mig i smaken ännu.

Vi får helt enkelt se vad som händer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0