Söndag 29 april 2015

Idag är en bra dag på många sätt inte minst att min eminenta ledarhund Gibson fyller år och att jag känner mig bättre i kroppen än på evigheter som det käns.

Veckan som gått har gått upp och ner men mest minnesvärt är då synenhetens personal ifrån hela Skåne var på jobbet och fick lyssna på mig och Stefan om vad idrotten betytt för oss och som sedan själva fick prova på att lira goalball.

Vi har även hunnit med en utbildning för funktionärer som ska arbeta under nästa helgs stora goalballtävling Lady och Men intercup på Kulladalsporthall i Malmö.

Lady och Men intercup är en stor internationell tävling som i år samlar 7 herrlandslag och hela 12 damlandslag. Det hela inleds med en gemensam marsch ifrån Comfort hotell till Malmö rådhus där Malmö stad bjuder samtliga på en välsmakande invigningsmiddag.

mer om detta kommer senare på bloggen.

igår lördag skulle jag gå på dop för min vän Stefans pojke Hugin men ont i halsen och sjuka familjemedlemmar satte stop för samtliga av dagens planerade aktiviteter.

Idag hann jag och orkade gå iväg och titta på en lägenhet som jag blev väldigt förtjust i och om allt går som det ska så blir det kontraktskrivning imorgon månda.
Mer om detta kommer självklart när det är klart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0