Fredag den 13:e lika bra som andra dagar.


Fullt upp som vanligt och så även en sån här fredag. 

Började dagen med tidig rastning och så fort jag fick iväg barnen till skolan bar det av mot jobb. 

På kalendern stod föreläsning och Goalballintroduktion för ett 40-tal 5:e klassare ifrån Roslettskolan i Svedala. Det är sällan jag möter elever i den åldern som är så skötsamma, engagerade och frågvisa. Det är inte ofta som jag presenterar Gibson för skolklasser då det kan bli lite distraherande för honom med så stor uppmärksamhet men denna gången gick det utmärkt. 
Oerhört viktigt för barnen att få lära sig hur man beter sig runt en ledarhund som arbetar. 

Efter lunch var det dags att plågas hos sjukgymnast Tobbe på Kulans idrottskadecenter. Det blev faktiskt inte alls så plågsamt som jag befarade att det skulle bli och vi fortsatte jobba med övningar och behandling för att öka rörligheten och få bort smärtan som jag ibland får vid kraftigare ansträngningar.
Det går snabbt framåt och den preliminära prognosen är att jag äntligen kanske kan återvända till goalballplanen nästa vecka. 
Kan knappt vänta att lira igen. 

Direkt efter besöket på Kulan gick jag över gatan till Baltiska gymet där ett stenhårt styrkepass stod för dörren. 
Idag var det fokus bål men i många övningar är jag tvingad att använda axeln. Det gick emellertid väldigt bra och det var oerhört skönt att kunna utföra samtliga övningar utan smärta. 

Efter styrkepasset blev jag och Gibson hämtade av min kompis Magnus och fredagen avslutades med besök på badhuset och chill häng hemma hos mig. Nu är både jag och Gibson helt slut vilket Gibson ljudligt demonstrerar genom högljudda snarkningar. Nä tror jag joinar honom så att man orkar med ännu en spännande dag i det här äventyret som kallas livet. 

På bilden syns Gibson som troget vaktar husses saker på gymet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0