En toppen måndag trots allt!

Måndagen började med tidig rastning som vanligt då kl ringde kl 06.30.
Det blev bara en kort runda då jag skulle rasta ganska snart igen på en helt annan rastslinga än vi brukar.

Klockan 08.15 träffade jag ledarhundslegendaren Lars Bilgren som tills jag fick hund var den ensam om att ha ledarhund i Trelleborg.

Idag skulle vi få följa med honom på hans rastningsrunda som han beskriver i sin bok Caddy och det var väldigt spännande både för mig och Gibson. Rundan tog ca 1 timme och när vi var framme hemma hos Lars blev jag bjuden på kaffe och varma mackor.

Det uppskattades väldigt mycket då det hade blåst kallt nästan hela slingan och jag kände mig stelfrusen.
Gibson nöjde sig med att lägga sig bredvid mig och då och då skälla lite på hantverkaren som arbetade utanför.

Det blev en hel del allmän och väldigt trevligt snack och vi han även med lite arbete och planering inför årsmötet med Synskadades förening som vi ska ha den 25:e mars.

Vid 12 tiden gick jag hem och efter lite felsvängar här och där hamnade vi så småningom ändå hemma där lunch intogs innan vi för ovanlighetens skull åkte färdtjänst till Malmö.

Idag var det också sjukgymnast på schemat och det blev fortsatt träning med små vikter och ovana rörelser. Sessionen avslutades med att jag fick tejpat min axel ganska rejält och vi fann för gott att jag kunde prova att träna goalball för första gången sen den där dagen då jag drog axeln ur led på ett styrkepass.

Äntligen!!! äntligen får jag lira. Efter så många veckor av rehab av olika slag, nålbehandlingar, små 2 kilos hantlar, olika band och en brödkavel så var det äntligen dags att testa om axeln håller för den belastning goalball innebär.

Axeln höll och det över förväntan!
Det kändes stelt och jag hade lite ont men det är helt normalt så här dags efter en så stor skada som jag fått. Att jag nu kan lira goalball betyder inte på något sätt att jag är hemma och kan ta det lugnt. Tvärtom med goalball kommer mer smärta och stelhet som jag får jobba bort med rehabträning. Jag måste träna upp full styrka och rörlighet i axeln egentligen till en nivå till och med bättre än innan skadan.


Om du följt med så här långt så undrar du säkert vad i hela friden använder du en brödkavel till?
Har ni tur så ska jag berätta fram över men kan lova att utan brödkaveln hade det blivit svårt att komma tillbaks så snabbt som jag gjort. En brödkavel kan användas till så mycket mer än att bara baka bröd. Bara fantasin sätter gränser :-)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Härligt att du är på G igen :-)
/Christel

2015-03-17 @ 10:15:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0