32 på resande fot

Det här med att fylla år är ju faktiskt inte lika roligt som när man var 20. Anmärkningsvärt hur många som på min Facebook sida skrev "grattis gamle man"

Jo jag kanske börjar bli gammal men ännu finns det massor i den här mannen som ännu inte nåt sin fulla potential. Jag har den fördelen nu att både vara tillräckligt gammal och erfaren för det bästa i livet och ett sinne och kropp som motsvarar förväntningarna.

Jag har uppnått massor under mina 32 år och utsikten för att nå nya höjder har på intet sätt minskat för varje år. Tvärtom har erfarenheten och kunskaper jag samlat på mig visat mig höjder jag inte trodde var möjliga.

Min födelsedag blev dock lite annorlunda än vanligt då jag firade utan familjen och med helt nya vänner inom politiken.

Vi åkte redan dagen innan till Margaretetorps gästgiveri. Ett helt fantastiskt ställe för övrigt som jag förmodligen kommer att besöka igen.

På frukosten ställde alla sig upp och sjöng för mig och jag måste erkänna att jag blev lite rörd. Vi befann oss där för att lära känna varandra, utbildas i olika skolfrågor och diskutera budjet för kommande verksamhetsår. De många partitillhörigheterna till trots blev det en oerhört rolig och givande tillställning där alla verkligen fick ut maximalt av de två dagarna.

Direkt då detta var slut var det avfärd mot Sturup flygplats och paralympic kamp i Stockholm.

Det var första riktigt stora träffen för alla ledare och aktiva som nu är kandidater för paralympics i Rio 2016.

Dessa tillställningar tenderar att bli väldigt intensiva med massor av aktiviteter och information och varför skulle det vara annat den här gången?

Vi matades med allt möjligt nyttig information och fick utbyta erfarenheter och tips mellan varandra då vi placerades i grupper med väldigt varierande grad av rutin. Det roligaste med den här helgen var nog ändå att få vara med och göra vår kamplåt inför spelen som släpps i början av nästa år. Det ni mina damer och herrar får ni inte missa.


Nu är man officiellt en kandidat inför paralympics i Rio De Janeiro 2016.

Nu återstår bara den där lilla detaljen kvar. *Att kvala*

Wish us good luck!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0