Suger hästballe att inte få köra bil

Hej :-)
Har ni någonsin legat i sängen och stirrat blint på den där planschen på väggen på din drömbild?
Drömt er bort och längtat till den där magiska 18 års dagen då ni skulle få ta körkort och kanske få köra den.
För min del dog den drömmen då synen började bli sämre.
Att inse att jag aldrig skulle få köra bil var ett tufft slag men har funnit sätt att åtminstone få leva ut mina bildrömmar lite.

Min lillebror och förbundskapten har ett brinnande intresse för bilar och genom honom har jag fått uppleva oerhört mycket. Han provar aldrig en bil utan att jag är med.

Att han dessutom har gott om cash och byter bilar ofta gör inte saken sämre.
Vi försöker även hinna med ett par besök på bilmessor under åren.

Han har precis köpt en Audi S4 333 bhp och den går fort om man vill :-)
Skulle aldrig hetsa honom till att köra fort men jag är inte heller inte den som gnäller om det trampas på gasen.

I skrivande stund är vi på väg till Borås för att hälsa på släktingar och självklart testas S4ans förmågor och jag stortrivs.

Det tog dock sin lilla stund att komma iväg då vi i vår familj har lite svårt med det där att hålla tider och sen så skulle jag göra upp med min andra bror om vem som ska sitta fram i passagerarsättet.
I normala familjer så går man kanske bara in i bilen och sätter sig men hos oss så vill alla sitta fram men ju äldre vi blivit ju svårare har det blivit att göra upp om vem som ska få sitta fram.
För ett par år sen kom vi överrens om en regel som betyder att den som säger shootgun först får sitta fram. Det blev såklart diskutioner om när och hur och hit och dit så nu sitter jag i baksätet och gör allt för att göra livet surt för brorsan tills han önskat att han ändå satte sig bak.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0