Man ska leva som man lär!!!

Hej

Har det hänt dig att du känt dig sjukt taggad inför en träning och du börjar grymt bra, allting går as bra men så bara försvinner allt. Du känner dig plötsligt trött, slö, svårt att koncentrera dig och det ända som får dig att fortsätta är din järnvilja och fighterhjärta samt nån sorts korkad vägran att ge upp.

Exakt en sån träning hade jag idag och det värsta är att jag vet precis vad det beror på...

Vi elitidrottare är förutom att vara riktigt bra på våra respektive idrotter även generellt världens bästa åsiktsmaskiner.
Vi tycker till om det mesta men framförallt så har vi full koll på hur man ska träna, hur mycket man ska vila och vad man ska äta. Vi är också ofta väldigt duktiga på att lära andra dessa faktorer och vikten av en sund balans för bästa prestation.

Trots denna enorma kunskapsbank finns det perioder där till och med vi slarvar och då oftast inte med själva träningen utan de delar som för oss betyder nästan mer än själva träningen, nämligen sömn och kost.
Visste du om att sömn och kost kan förbättra din prestation upp emot 70 %


Jag har på senare tid slarvat nåt enormt med sömn och kost och kan med en gång se hur det påverkar min träning så nu är det skärpning för min del och från och med idag är det tidig läggdags och inga missade frukostar.

Man ska leva som man lär!!!

Godnatt ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0