Malmö högskola testar handikappidrott

Hallå bloggen

Träningsverken har lagt sig lite och humöret är på topp igen :-) som ni förstår så svänger det fort i min värld.

idag hade vi ca 60 idrottvetenskap studerande från Malmö högskola på besök på Fifh. Studenterna fick höra på en föreläsning av mig och sedan provade att själva spela goalball och rullstolsbasket ledd av mina arbetskamrater Stefan, Mathias och Rasmus.

Det är oerhört kul att just den här utbildningen väljer att komma till oss med tanke på att de senare i yrkeslivet kan komma att arbeta med handikappidrott men jag önskar bara att de hade vågat ställa fler frågor och ta för sig mer.

Nästa vecka har vi ett nytt gäng som får prova handikappidrott från Malmö högskola och då ska de få svettas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0