Kommande idrottslärare och företaget Academic Work testar goalball och rullstolsbasket

Hallå :-)

En väldigt lång och rolig dag på jobbet är nu över och jag sitter i soffan och försöker skriva ihop nåt vettigt här samtidigt som jag äter och kollar på nåt tv program där en blind tjej verkar vara riktigt jävla duktig på att laga mat.
Jag har grym simultanförmåga. Så ni som gillar att klaga på min stavning får gärna utmana mig. Som vanligt så är jag bäst så skulle förmodligen vinna även i simultanstavning.

Idag har vi haft två helt olika grupper som fick introduktion i goalball och rullstolsbasket.
Först ut var idrottslärarstudenter från Malmö högskola och senare ett galet roligt och orädd gäng från bemanningsföretaget Academic work.
De var grymt tävlingsinriktade och gick in för att verkligen ge allt i varje situation.
Vi fick se kamp, vilja, bollar som träffar folk i huvudet och till och med en och annan pungträff.

Team USA vann goalballtävlingen.
Det är riktigt kul med såna här gäng som verkligen vågar släppa los och bara lira. Här får ni även se lite bilder för nu är tv programmet slut och jag orkar inte skriva mer. Blindningen gick vidare.
Det är fan imponerande.


Kommentarer
Postat av: En tacksam lärarstudent

Vill bara tacka dig Fatmir och alla dina kollegor för en underbar dag. Det var väldigt givande att lyssna på er och väldigt kul att spela goalboll och rullstolsbasket. Tack så otroligt mycket!

Svar: Tack själv!Det var väldigt roligt att ha er där.
Ni är välkomna när ni vill.
Fatmir Seremeti

2012-10-25 @ 03:01:34
Postat av: Marcus Thaiboxarn

Hej Fatmir!
Vill bara tacka fö en sjukt bra kväll som det blev, ni är underbart inspirerande! riktigt kul att bli utmanad på helt nya områden, goldball kommer jag onekligen gå och kolla på i mars som vi snackade om!
vi kommer tillbaka med all sannolikhet! :)

Ha det fint
//Mackan Academic work

2012-11-02 @ 11:10:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0