Kissa i taxin, not ok

Shu bre på er alla som inte flippar pga stavfel och alla er andra! Jag vet att jag ibland, eller ofta stavar som en kråka (undrar förresten vem som har sett en kråka skriva) men jag är helt enkelt sån. Ta det som det är och sluta leka språkpolis. Har ni fortfarande svårt för det så får ni gå kurs hos mig i hur man stavar fel och då kommer det att kännas bättre
Jag har träffat folk som är livrädda för att stava fel så de vägrar skriva sms, mail och skriva offentligt kommer inte ens på tal. Ska det vara så?
Funderar på att starta en våga stava fel sida på facebook :p

Så nu när jag tjatat nog om detta så tänkte jag fråga en sak.
Har det hänt er att ni är på väg nånstans med bil och det börjar trycka ordentligt i blåsan?
Det har hänt mig och av nån konstig anledning så händer det ofta då jag åker bil med min bror och han vägrar stanna tills jag hotar med att kissa i bilen.
Jag åker taxi till och från jobbet och för att detta då ska kosta mindre för komunen så får man samåka väldigt ofta med andra resenärer. Jag har inga problem med det och ofta är det oerhört trevliga människor som jag fått åka med. Sen finns det en och annan orginal.

Idag var jag och jobbade på Malmö central med att promota handikappidrott och jag fick hålla låda med en mikrofon hela dagen som jag för övrigt stortrivs med!
När det hela var slut så satte jag mig som vanligt i taxin som förövrigt inte var sen.
Idag var det min tur att åka med en av de här berömda orginalen. I de här fallen brukar jag proppa igen öronen med mina as sköna hörlurar, lyssna på musik och surfa. Ok jag erkänner, jag kollar facebook och twitter också
;-)
Just idag satt jag och prata med en arbetskamrat i luren då jag hörde ett jävla liv från föraren som säger åt passageraren i framsättet att sluta pinka i bilen.
Först trodde jag att det var ett skämt men då situationen blev mer och mer hätsk så la jag på luren för att få mig en klarare bild av vad som händer.
Taxiföraren är skitförbannad och den andra personen bara skrattar åt det.
Jaha antar väl att måste man så måste man :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0