Inget VM i Malmö 2014

Hej bloggen

Som jag tidigare skrivit om så har min klubb Fifh Malmö tillsamans med SHIF ansökt om att få arrangera VM i goalball 2014 och igår fick vi det tunga beskedet att värdskapet går till vår konkurrent Finland.

Jag är besviken såklart då jag hade hoppats på att få spela ett VM på hemmaplan men är övertygad om att Finland kommer göra ett väldigt bra arrangemang.

Detta innebär också att den kvot plats till VM som skulle gått till oss om vi fått VM nu går till Finland som redan har en plats som de fick i ju med deras placering som topp tre på Paralympics i London.

Detta betyder också att det just blivit betydligt viktigare med EM nästa år och att vi i princip måste ta ytterligare en EM medalj för att ta en plats till VM.

Det är jävligt tufft men så ska det vara på den här nivån.



Vi vet att vår kapacitet är oerhört stor men nu om någonsin är det viktigt att vi börjar leverera. Vi måste även utöka resurserna och möjligheterna till mer och kvalitativ träning om vi ska kunna vara i världstoppen i framtiden.

I vårt landslag idag har vi enbart mig och Stefan som har möjlighet till träning och tävling på arbetstid och resten måste träna utöver ett heltidsarbete. Vi konkurrerar mot landslag vars spelare är proffs på heltid.

Dags att göra nåt åt detta om vi ska kunna slåss om medaljer i framtiden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0