Hur har man sex om man är blind?

Kära läsare :-)
Jag har i ca 10 år arbetat med att sprida handikappidrott och framförallt goalball för allmänheten på olika sätt men främst genom provapå verksamhet och föreläsningar.
Många av mina föreläsningar handlar om mitt liv och goalball kariär och i slutet av mina föreläsningar lämnar jag alltid utrymme för publiken att ställa frågor till mig om vad som helst.

Jag har föreläst för tusentals människor genom åren och har fått några av de mest konstiga och kluriga frågor man kan tänka sig.
När man står där och det är dags för frågor så är man verkligen beredd på att det kan komma vad som helst och jag har inga som helst problem med det.

Jag har pratat för allt ifrån de allra små förskolebarnen till framgångsrika företagsledare och fått väldigt god respons och vet att min publik alltid får nåt minnesvärt med sig.

Här får ni läsa två av de frågor jag förmodligen aldrig kommer glömma.
En liten tjej i förskolan som suttit tyst i 45 minuter räcker upp handen och på ett väldigt gulligt och intresserat sätt frågar, hur vet en blind att han är vaken?
En annan gång föreläste jag för en gymnasieskola och där fick jag frågan av en tjej som på fullt Alvar undrade hur blinda har sex.
Jag brukar ha svar på tal i de allra flesta fall men den här gången blev jag mållös. Efter en stunds tänkande och formulerande i mitt huvud gav jag upp och sa åt tjejen att nästa gång hon skulle ha sex så skulle hon prova att släcka lampan.

Många klagar på att Sverige inte hänger med när det gäller utbildning i jämförelse med andra länder men visste inte att det var så illa :-)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0