Fotbolls derby i Köpenhamn

Hej bloggen

Mitt stora intresse för fotboll har svalnat i takt med att synen blivit sämre men MFF ligger alltid varmt om hjärtat. Jag försöker hänga med och hålla mig uppdaterad och jag är oerhört glad över vinsten mot Kalmar idag och att MFF är fortfarande med i guldstriden. Jag har varit på ett antal derbyn i mitt liv men inget derby kommer förmodligen slå den jag fick uppleva i Rio de Janeiro 2002 mellan flamengo och Fluminese.

Idag fick jag uppleva ett derby mellan FCK och Bröndby.det sistnämnda laget ligger sist i tabellen men var helt klart den klack som ägde idag. Till och med jag rycktes med i sång fast jag inte kan nån danska.

Längtar till jag kan gå på en ny fotbollsmatch igen men det lär nog dröja.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0