Spänningen stiger!

Malmö 31 mars 2011

Det har varit en ganska vanlig dag idag på jobbet där vi haft besök av några elever från min gamla gymnasieskola som fick prova på goalball och rullstolsbasket.

Tjejerna från Heleneholms gymnasiet, barn och fritids programmet var riktigt duktiga med tanke på att de aldrig spelat goalball förut men lite mer koncentration hade nog höjt prestationen lite till.
Det viktigaste är ändå att de var här och nu känner till fifh och våra idrotter och förhoppningsvis också ser att det inte behöver vara så jobbigt att ha ett funktionshinder och att de nu kanske har lättare att se personen bakom funktionshindret och inte hindret i sig.

Nu sitter jag nöjd framför datorn och tänker på närmaste tio dagarna som förmodligen är några av mitt goalballkariärs viktigaste dagar då biljetten till Paralympics står på spel.

Visserligen finns det en chans till på EM i oktober men vi ska fan greja det redan nu...

Jag känner mig avslappnad och lugn och litar fullt ut på mina och lagets förbereddelser och vetskapen om att vi både har lagspelet och så många individuellt skickliga spelare som kan avgöra vilken match som helst är en oerhört betryggande faktor.

Nu vill jag bara iväg och göra det jag är bäst på (spela riktigt bra goalball=)

 
 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Duktig du e

2011-04-21 @ 22:50:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0