Se och lär, Sverige är här!

Stockholm 18 mars 2011

Trött efter en händelserik dag på bosön.

Efter att ha sovit dåligt böjade så dagen med en mycket trevlig frukost och följdes upp av mer information kring Turkietresan som denna gång lagts upp mer som en frågesport vilket uppskatades mycket av alla aktiva.

Deessförinnan blev vi uppdelade i olika grupper och fick till uppgift att dels komma fram till några gemensamma regler kring vistelsen i turkiet och även hitta på en slogan till truppen.

alla lag skulle ta fram var sin slogan och sen skulle alla rösta fram en vinnarslogan vilket blev den slogan som Stefans lag hittade på.
Vinnarslogan för truppen i Turkiet blev "Se och lär, Sverige är här"

Efter lunch blev det äntligen dags för mer fysiska aktiviteter i form av Boxercise ledd av Lotta från SHIFs kansli och det var tuffare än jag trodde.
Jag hamnade i par med friidrottaren Per Jonsson och kom ganska snabbt överrens om att det inte var här vi skulle göra slut på alla krafterna vilket tyvärr noterades även av ledaren och vi fick börja kämpa igen :)
 
Även detta blev ett uppskattat inslag och kul att få lära känna andra idrottare än bara goalball spelare.

Efter boxercisen fick vi ca 2 timmars vila innan det var dags att rusta upp för själva goalballärret vilket startades på bästa möjligt sätt, nämligen med en goalball match.

Tyvärr förlorade mitt lag matchen med 9 - 7 efter en jämn och svängig match.

Jag kände mig trött idag men en ganska ok insats ändå.

Imorgon fortsätter lägret som vanligt och jag förväntar mig en tuff dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0