En vecka kvar till Malmö Open

Med en vecka kvar till årets Malmö Open upplaga är nu äntligen allt klart och spelschema för goalballtävlingen finns på www.malmo-open.com

Det blir årets första tävling för mig i klubblaget och jag kan knappt vänta på spelstarten på lördag 12:e feb.
Det är alltid extra roligt att spela på hemmaplan och eftersom vi inte är speciellt bortskämda med detta faktum så gäller det att ta vara på varenda minut och njuta.

Det enda orosmomentet jag har just nu är lite tekniska bekymmer med mina skott som jag tror att jag kan råda bot på genom att vila ett par dagar innan så att benen får lite extra lätthet.

En tävling på hemmaplan är ju alltid extra roligt och det ska bli kul att se hur vi presterar då motståndet är av varierande slag.

Som vanligt väntas riktigt tuffa och utmanande matcher mot IFAS och i år även från det finska klubblaget oldpower men även resterande två lag från Danmark och England kan ställa till en hel del ifall vi inte är på tårna.

Nu gäller det att verkligen lägga upp träningen på rätt sätt så att jag kan vara så fräsch så möjligt till både Malmö open och kommande landslagstävling i Manchester, England veckan efter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0