En paralymppisk dag.

Vart annat år annordnar min Klubb Fifh malmö en paralympisk dag på Kokums fritid i malmö där vi ger allmänheten en fantastisk möjlighet att se och prova på våra idrotter samt träffa och prata med många av våra paralympier.

Dessvärre måste konstateras att det brustit nånstans i marknadsföringen då det inte döck upp så många som förväntat men jag tycker att alla som var där fick en fantastisk dag och nåt nytt att tänka på och hålla ögonen på när det närmar sig nästa paralympics. 

Jag själv höll mig mest tillgänglig vid goalball montern men det blev även tillfälle att gå runt en del och knyta kontakter med framtida intressanta partners. 

Det blev också tillfälle att prova på Kälkhockey och kan nu konstatera att jag deffenitivt valt rätt sport :) 

Jag är mycket imponerad över Kälkhockey killarnas kontroll och fart i kälken. 

Det blev en riktigt rolig avslutning på en paralympisk dag iallafall för de som tittade på mig. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0