500 matcher i den svartröda tröjan!

Jag kan stolt meddela att jag under Stockholm games gjorde min 500e match i klubblaget.

Det har varit en lång resa och uupplevelserna många men det finns naturligtvis vissa händelser som man minns lite extra som t.ex första SM guldet, Första vinsten i Venedig international tournement och den fantastiska resan till USA.
Den efterlängtade vinsten i Lionscup under den allra sista upplagan av marathon tävlingen i  Göteborg är också ett av de största minnen jag har i min klubblags kariär.

Resan är ju naturligtvis inte slut här utan fortsätter vidare, det kanske inte blir 500 matcher till men vem vet???

Med 500 matcher i Klubblaget och ca 180 landslags matcher är jag en av de två mest rutinerade spelarna i Fifh Malmö och tillhör även stolt rutin toppen i Sverige.

Rutin är så klart en viktig del av att lyckas innom elitidrott men jag anser att det finns vissa saker som är viktigare så som hungern efter att bli bättre, viljan och tillgivenhet till det man gör.

Trots 500 matcher i bagaget känns det fortfarande kul att träna och tävla även om man lärt sig att prioritera på ett annat sätt än när jag började med goalball. Sen är ju inte allting med goalball lika roligt som det var i början av min kariär.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0