ungdoms läger

Under helgen arrangerade Fifh malmö i sammarbete med den danska handikappidrotts förbundet ett träningsläger för ungdommar med talang för goalball och arrena för detta fantastiska initiativ var Fifh hallen. Jag var en av huvudledarna på lägret vilket blev en oerhörd succe och erfarenhet både för oss som ledare men även också för deltagarna. På lägret deltog 5 ungdommar från Danmark och 6 st från Sverige varav 5 från hemmaklubben Fifh malmö. alla var riktigt duktiga och impimponerade men som i alla sporter så är det alltid några som sticker ut lite mer än andra och så blev det även nu. Den stora hemma talangen dzenan ajdinovic vvisade så klart att han är kung på himmaborgen men även David från Göteborg visade att han är en talang att räkna med för vårt svenska landslag i framtiden. mest imponerad är jag nog av den blott 12 åriga marieloise från Danmark som helt orädd och respektlöst tog för sig på banan som om hon inte gjort nåt annat sen hon föddes. För mig är det riktigt kul att få vara med och följa utvecklingen på de här ungdommarna och även kunna vara med och hjälpa de på sin väg mot toppen. Det är viktigt för dessa ungdommar att ha någon att se upp till som kan komma med råd och tips och för min del så var det Jimmy Björkstrand som fick axla det ansvaret. Vi kommer att arrangera ett nytt läger i slutet av oktober och jag kan knappt vänta tills jag får träffa alla igen och se hur de utvecklats tills dess. ikväll var det goalball träning som vanligt och alla Elit spelare slöt upp. en ganska bra träning ikväll och det känns riktigt bra inför SM som kommer i helgen. Guldet ska hem igen där det hör hemma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0