Svenska mästare 2010 !!!

Guldet är hemma igen!

 

I helgen avgjordes det svenska mästerskapet i goalball i Eskilstuna och vi lyckades bestämt men ganska odramatiskt ta tillbaks guldet dit det hör hemma!

 

Goalball SM brukar bli en rafflande historia mellan Fifh malmö, IFAS och Hammarby if och som vanligt är det stor press och favoritskap för Malmö pågarna! Favoritskapet blev inte mindre när det stod klart att både Bajen och IFAS saknar tongivande spelare som Mikael Rehndal och niklas hultqvist och faktum var att vi bara kunde misslyckas.

 

Efter fyra raka segrar i grundserien var vi klara för final med två matcher kvar och vi förstod ganska snart att det skule bli Hammarby if som skulle stå för motståndet där.

 

Finalen blev en tämligen odramatisk match och efter 5 mål ca fyra minuter in i första halvlek stod det klart vilka som skulle gå segrande ur bataljen. Vi slog av en aning på takten och trycket frammåt och fyra minuter in i andra halvlek var det klart. Vi vann finalen på knock out regeln med hela 13 – 3.

 

Jag har kännt mig pigg hela helgen och verkligen känt att träningen gjort resultat. Känner mig kvick och smidig sammtidigt som jag känner mig stark.

För min del var det viktigt att ta tillbaks guldet men ser SM som ett delmål fram till årets riktigt stora utmaning på VM i England i juni.

Jag gjorde en stark, stabil insats utan att glensa och känslan är att jag ligger i fas med hur jag borde ligga så här dags.

 

Samtliga landslagsspelare presterade riktigt bra i helgen och det bådar gott inför VM!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0