Stort kliv frammåt trots en sjunde plats!

I torsdags morse var det äntligen avfärd mot Slovenien och efter 1,5 timmars flyg och många timmars bussresa var vi äntligne framme i slovenska IZola.

 

Under torsdags kvällen lottades grupperna och vi hamnade i samma grupp som Finland, Polen, Belgien, iran och Algeriet.

 

Finland stod som första utmanare och det blev förlust med 9 – 4 men vår kanske bästa match på länge.

Näst på tur stod Polen och det blev en ganska enkel vinst med 13 – 8 efter att vi släppt in de lite i matchen en bit in i andra halvlek.

 

Fredagens sista motståndare blev Belgien och även här blev det vinst med 8 – 3.

 

Iran bjöd på riktigt hårt motstoånd i lördagens första match och vi lyckades bara ta en poäng med siffrorna 9 – 9, en mycket tuff match som kramade ur oss oerhört mycket kraft och till förljd av detta lyckades vi aldrig ladda om ordentligt då vi bara en timme efter skulle möta Algeriet där det blev förlust med 7 – 4.

 

Förlusten mot algeriet betyde aatt vi var utslagna från en semifinal och skulle möta Spanien för att avgöra om vi skulle spela om 5 till 6 plats eller 7 till 8 plats. Det blev förlust även här och vi fick möta algeriet igen och nu fick de det hett om öronen.

 

I den sista matchen fick vi igång vårt spel på riktigt och fick hål i deras försvar ganska tidigt och gick upp  till en 4 – 0 ledning men ett par mycket tveksamma domslut gjorde att algeriet kunde kvitera. Vi to dock tag i taktpinnen igen och kunde dra ifrån igen i målprotukolet och till slut vinna med 11 – 7.

 

Trots en 7:e plats är vi ganska nöjda med vår prestation i Slovenien och ett klart steg i rätt riktning.

Jag är nöjd med mitt anfallspel då jag vann skytteligan med 30 mål vilket för övrigt är min tredje skytteliga vinst på landslagsturneringar då jag tidigare vunnit i Litauen och Finland.

Försvarsmässigt finns det en hel del att jobba med men det ser jag inte som ett problem då det återstår exakt en månad kvar till Avfärd för VM.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0