SM guldet ska hem igen!

Nu är det äntligen dags för svenska mästerskapet i goalball och i år står Eskilstuna som värdstad.

 

Efter att ha förlorat de två senaste SM finalerna med udda målet så är revanch lustan större än någonsin förut samtidigt som det märks att det är ett vM år.

 

Jag känner mig stark och lätt i kroppen och det har även märkts på träningarna senaste tiden.

 

I tisdags gjorde jag uppföljnings tester efter en inledande månad med ett nytt styrke program vilket visade kraftiga ökningar i samtliga värden! Tester är i ju för sig bara tester men det viktigaste är att jag faktiskt känner skillnad i goalball spelandet.

 

Detta tillsammans med hur formen kännts de senaste träningarna gör att jag åker till Eskilstuna med ett om möjligt större självförtroende.

 

Vi är så klart stora favoriter i årets SM turnering men jag vet att vårt lag trivs som bäst under press och kan axla favoritskapet.

 

Nyckeln till SM guld blir hur vi kan spela ihop som lag för individuellt kan vi utmana på varje plats.

 

Mitt motto är och har alltid varit ”bäst när det gäller” och nu är det verkligen upp till bevis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0