Trött, tungt men ändå frammåt!

Torsdag kväll den 4:e mars i skrivande stund. jag är mycket trött, på gränsen till hängig och ser fram emot en ledig helg som nästan helt kommer att ägnas åt barnen. I helgen som gick var det träningsläger med landslaget i malmö och matcher mot det danska landslaget under söndagen. Jag är i stort nöjd med helgen även om det finns en del att fortfarande jobba stenhårt med om det ska bli bra när det verkligen gäller i juni i på VM. Jag har bland annat förändrat lite i min skott teknik och när jag får till det så är det oerhört effektivt men en förändring i tekniken innebär mycket hårt arbete och tålamod och det är det sist nämnda som jag har lite problem med. Jag vill att tekniken ska sitta med en gång men får nog ta det lite lungt och träna in det metodiskt och med tålamod. vi slog danskarna i alla matcher i helgen och även om vi inte glänste så hade vi fler växlar att sätta in om det hade behövts. Det var egentligen inte förrän i sista matchen som det fanns den där riktiga matchnerven och taggningen vilket visade sig i resultatet 9 - 2 tre minuter in i andra halvlek. Det känns lite tungt nu och dagarna efter träningslägret har varit något av en börda men såna dagar har man också. Det är inte alltid man känner sig på topp samtidigt som det är viktigt att komma ihåg att vi nu befinner oss i en ganska tung period rent träningsmässigt och kroppen rätt sliten. Jag känner att jag deffenitivt har styrkan och orken och tekniken kommer att falla på plats men saknar lite den där sista 5 % i beslutsamhet och framförallt explosiviteten. Det kändes ganska ok på kvällens klubbpas där fokus var på pressition och rörelse men själv jobbade jag väldigt mycket med min egen teknik i skotten med Florims vaksamma ögon på minsta detalj. En dag kvar på denna jobbiga arbetsvecka och två träningspass imorgon och ett lättare återhämtningspass på lördag är allt jag har kvar denna vecka och hoppas att det känns bättre nästa vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0