Nya tankar och ideer

torsdag 11 mars i skrivande stund. Jag har legat hemma i två dagar med ont i halsen och bara kurerat mig och måste säga att jag är riktigt nöjd med mig själv att jag lyckades med detta helt uten att göra något alls, ibland med en hämsk känsla av att man vill klättra på väggarna och ångest över att inte kunna träna men känner mig faktiskt riktigt bra bara genom att ha tagit lungt och bara vilat eller kanske sovit mesta delen av dygnet. Halsontet är som bortblåst ikväll och jag känner mig ganska bra även i resten av kroppen. Rent träningsmässigt är jag mitt in i ett förändrings arbete med min skott teknik och även upplägget av fysträningen, allt för att optimera mitt spel fram till VM. Det finns många ideer och tankar på hur jag ska gå till väga och många runt omkring som är med och hjälper till med alla bitar, allt ifrån skott teknik till fys biten men det gäller för mig att få grepp om allt och inte förlora fokus på det jag ska göra och försöka ta in så mycket så möjligt och göra nåt bra av det. Jag känner attt de förändringar jag gjort hittills i mitt skott har givit goda resultat och det är bara att ihärdigt jobba vidare tills det sitter helt prickfritt. Med den nya tekniken får jag både hårdare skott, bättre kontroll och betydligt mindre ont i höften än vad jag tidigare haft. Det nya fys tänket går i stort sätt ut på att vi ska träna så mycket på ett ben så möjligt för att optimera och grenspecificera för goalball vilket inte bara är en spännande och intresant tanke utan faktiskt också helt logiskt med tanke på att vid maximal kraftöverföring i vilket moment som helst i vår sport så använder vi aldrig båda fötterna samtidigt utan bara ett. Både jag och stefan är med i ett projekt kallat för Malmö idrotts akademin där vi har möjlighet till proffesionell hjälp med t.ex fysträning, idrottspsykologi, tester, kostrådgivning, rehab och behandling av skador mm. Sammarbetet med MIA öppnar upp för en helt annan nivå av proffesionalitet och möjligheten att prestera på en nivå som tidigare inte varit möjligt. Mer info om MIA elit kan du hitta på följande länk http://www.malmoidrottsakademi.se/ eller bland mina länkar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0