Hög lägsta nivå på träningslägret i Litauen

Det är med blandade känlsor jag sitter i skriver i bloggen idag så här tre dagar efter ett tufft och intensiv träningsläger i Litauen. I fredags 19:e mars bar det av mot Vilnius, Litauen för ännu ett träningsläger tillsammans med det litauiska landslaget. Träningslägret är ett i leden av Fifh Malmös sammarbeten med olika partners runt om i goalball världen. Lägret var tänkt att i första hand ge oss riktigt bra träning inför SM men även ge oss ett kvito på var vi står som klubblag mot ett motstånd av yttersta klass. träningslägret började dock på sämsta möjliga sätt då det visade sig att endast tre incheckade bagage kommit fram till Vilnius. Man kan tycka och tänka väldigt olika i det här men min personliga tanke är att med den rutin som detta laget har borde man som enskild spelare veta att det är klokt att packa utrustning för spel i handbagaget då väskor har en tendens att komma förs sent eller inte alls till just denna destination. Vi kunde emmellertid låna ihop utrustning till nästan ala spelare så att vi kunde genomföra fredagens träning sesion där jag kände mig riktigt på hugget. Jag jobbar mycket med den nya skottekniken och det är kul att jag kan fortsätta jobba med den även på den här nivån. Det är för mig ett kvitto på att förändringen är positiv då jag kan hålla en hög lägsta nivå träningen igenom. Sent på fredagen kom så det efterlängtade bagaget och lördagen kunde genomföras som planerat. Under Lördagen kände jag mig matt i kroppen och ganska hängig men trots det är jag nöjd med insatsen, framförallt deffensivt. Kände mig mattare och mattare ju längre dagen fortskred. Under natten till söndag fick jag feber och ont i hallsen vilket gjorde att jag inte kunde delta i den sista matchen på söndagen utan fick nöja mig med att sitta på bänken och se mitt lag göra en oerhörd bra match mot värdsmästarna och utmana de ordentligt enda in i det sista. Vi förlorade matchen genom ett tveksamt skott med knappa halv minuten kvar och detta enligt mig är riktigt bra insats mot världens absolut bästa lag. Det är en tung förlust sammmtidigt som jag tycker att vi gjorde en riktigt bra insats. Tycker det är riktigt tråkigt att vi trots den goda insatsen har individer i laget som inte kan hålla band på känslorna utan enligt mig går för långt i att protestera mot domslutet som förvisso innebar att vi förlorade matchen men det är ju ändå domaren som i slutendan bestämmer. Man ska absolut markera och kanske i vissa lägen ta en kort diskusion med domaren ifall man tycker att man blir orättvisst behandlad men att göra det till en grad då laget får straff för unsportsmen like conduct och dessutom lämna goalball planen innan matchen är slut är enligt mig inte på några som helst vilkor OK. Vänskapen och sammarbetet verkade dock inte påverkats nämnvärt trots detta med tanke på stämmningen i hallen efteråt men ändå en onödig händelse som jag slipper vara med om fler gånger. Efter Matchen åkte vi vidare till ett av europas största badhus med ruchkanor som är sju våningar höga och där hastigheten kan uppnå ca 70 km i timmen. Jag kunde inte annat än att ta mig ända upp och åka trots att jag kanske så här i efterhand inte borde med tanke på att jag var sjuk men det var bara för stort för att missas. sedan jag kom hem i söndags har jag varit hemma och kurerat mig för att förhoppningsvis bli frisk till träningslägret i Stockholm kommande helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0