Fystränarutbildning och träningsläger i Litauen

Under den gångna helgen fick jag genomgå en fysträning utbildning annordnat av Skåne idrotten, sisu och Malmö idrottsakademin. Det var en oerhörd rolig och givande utbildning och framförallt väldigt intressant både ur en aktiv men även ur den rena tränar synvinkeln. Jag kan stolt meddela att jag klarade utbildningen med bravur och har fått oerhörda kunskaper innom fysträning. Imorgon fredag bär det av mot Litauen och träningsläger mot nuvarande världsmästarna och ser fram emot mycket kvalitativ träning. Denna gång är det ett träningsläger med klubblaget som ett led av vårt stora sammarbete med världsgoalballen. Förutom Litauen så har vi sammarbete med Danmark och finland och fler sammarbeten håller på att ta form. För min del är det oerhört värdefullt att få kvalitativ träning på den här nivån inför vM men det är oerhört viktigt för oss som klubblag att träna tillsammans mot ett motstånd av denna kaliber inför kommande SM i början av maj. träningen börjar redan imorgon kväll i form av en mini turnering där vi delar vårt lag i två och Litauen delas i tre lag. Under lördags förmiddagen fortsätter turneringen och sedan på eftermiddagen så ska vi träna i mixade lag för att avsluta med en ren Match på söndagen. Rent fysiskt känns det ganska bra och den nya skottekniken sitter ganska ok även om det är långt ifrån så som den ska bli. Mitt mål med helgen är att prestera på en hög och jämn nivå i både försvar och anfall. Återkommer med mer information under helgen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0