Vi är förberedda

eM bronset 2009 visade världen att trots att vi tappat tongivande spelare och bytt ledning så är vi med och slåss i toppen, många hade räknat ut oss och vi slogs lite som underdogs. Om man gämför laget idag med laget förra året så är det milsvis skillnad även om det inte är några förändringar rent spelarmässigt.

 

Vi har olika spetskompetenser och en topp lagmässigt som kan mäta sig med vilket lag som helst i toppen och en betydligt högre lägsta nivå.

 

Rent organisatoriskt och rutinmässigt har vi också växt oerhört och är betydligt mer förbered än vad vi någonsin har varit

 

Jag åker till VM med ett självförtroende som överträffar alla mina tidigare upplevelser och vet om att jag har kapacitet att stoppa de allra bästa skyttarna i världen och kan göra hål i vilket försvar som helst.

 

Det har varit en lång, svettig och bitvis smärtsam väg till VM men nu är jag snart där och det gäller nu att bara släppa loss och njuta. All den träningen jag lagt ner har verkligen givit resultat och jag känner mig i oerhört bra fysiskt och psykisk form.

 

I helgen var vi på Bosön i Stockholm för det sista träningslägret inför VM och jag har en mycket positiv känsla efter det lägret.

 

Allt är nu klart och det återstår endast att prestera.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0