Manchester/ Sheffield

 

 

Mycket nöjd efter Englandslägret!

 

Det har nu gått två dagar sen lägret i England och en mycket nöjd Fatmir sammanfattar.

 

I torsdags bar det av till England och Manchester för uppvisningsmatch inför media och publik samt träning i Sheffield i självaste VM arenan.

 

Det var otroligt kul att spela inför TV och publik och som vanligt trivs jag utmärkt under såna förhållanden. Det blev hela 8 mål för mig i den matchen som vi konfortabelt vann med 11 – 4 och visade England att de är flera nivåer efter och att matchen i Litauen mest var en tillfällighet.

 

Efter Matchen i Manchester åkte vi bil till Sheffield där fler träningsmatcher mot england väntade i VM arenan och även om vi inte spelade i VM hallen så spelade vi i den hall som kommer att användas som uppvärmningshall och som har exakt likadant golv som i spelhallarna.

 

Det är oerhört nyttigt för oss att ha varit där och sätt både spelarenan och bott på det hotell som vi ska bo på under VM för då kan man mentalt förbereda sig mycket bättre och vet precis vad som väntar.

 

Det blev en del matcher även under lördagen och det känns otroligt skönt att vi vann alla matcher även de som gick tungt.

 

Jag är väldigt nöjd med mitt anfallspel och det känns som att jag går frammåt hela tiden och blir vassare för varje matchtillfälle.

 

Försvarsmässigt är det lite svårt att uppskatta hur jag ligger men det känns bra även där men det är klart att jag har fortfarande lite grejer att jobba med.

 

Ett mycket roligt inslag i lägret var Fredrik bränström, vår nya fysio som kom in i gruppen på ett utmärkt sätt och spred förutom lite mjukare muskler och mindre verk även en hel del glädje och inspiration.

 

Känns som att inget kan stoppa oss nu!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0