Uthållighetstest, presitions träning och goda besked!!!

Idag var en bra dag på många sätt inte minnst att det nu är officiellt att vår klubb Fifh Malmö fortsätter att stödja min och Stefans satsning på framtida medaljer genom att vi har 25 % av arbetstiden till träning och vår idrottsliga kariär. Detta är så klart en helt fantastisk förmån som är livsnödvändig om man skaorka satsa så hårt som vi gör på vår idrott och samtidigt ha någon sorts fritid att ägna åt familj och vänner. Detta i kombination med avtalet på Sport Club Oasen ger mig oändliga träningsmöjligheter och kan lägga upp träningen på ett mycket bra sätt. Detta innebär ju så klart att det blir lättare att satsa helhjärtat på goalballen men har också en hel del andra positiva efekter i både arbetslivet och privat livet. Man får en balans i livet som är avgörande när man ska prestera. Dagen avslutades med ett goalball pass med presition träning i fokus men desförinnan fick vi göra ett uhållighetstest bestående a den sk goalballidioten som man kan likna vid det ökända bip testet fast anpassad för goalballspelare. Mitt resultat idag var något sämre än gången innan men får skylla på julvilan. Det är ett helt ok resultat som trots försämringen ligger på en mycket bra nivå men längst därinne vet jag att jag kan bättre. I april är det ett nytt test och jag avlägger härmed ett löfte om att slå mitt bästa resultat hittills som är 4,9. Resten av passet ägnades åt goalballspel med tyngd på presition vilket inte är min favorit på menyn men som på den här nivån är otroligt viktig. Presition har aldrig varit min starkaste sida men nåt jag lagt mycket energi på senaste året. Jag vet att träning ger färdighet då jag förbättrat min presition avsevärt men det finns en hel del att jobba med. Jag är fortfarande allt för ojämn i presitionen då topp resultat blandas med sämre, ibland riktigt dåliga. Jag är klart nöjd med dagen i stort och blir bara resten av tiden fram till VM lika bra så ska det inte vara något problem att prestera på topp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0