Tung förlust mot Finland 2

Det blev en tung förlust mot finland 2 i dagens andra match. Det var inte mycket som stämde och vi hadde problem att följa planen vi lagt upp innan match dessutom fick de bestäma allt för mycket och tryckte tillbaks oss i försvaret. Jag har betydligt mer att visa i anfallspelet både när det gäller tryck och rörelse och framförallt känns det som att jag måste skärpa till röelsen om jag ska kunna göra bättre ifrån mig i nästa match. Jag gjorde vårt första mål på straff en bit in i första halvlek och det kändes som att vi var på gång men sedan fick vi et bakåt mål ganska tidigt efter vårt och det blev genast jobbigare. Ny match väntar om ca 2 timmar och nu gäller det att glömma allt negativt från förra matchen och ta med sig det vi gjorde bra. det vi absolut gjorde bra var försvaret i första halvlek för trots att vi förlorade med 9 - 2 så hade vi bra försvar i första halvlek. Vi ska även ta med oss att vi kämpade hela tiden och att vi stundtals sköt ganska bra men träffade inte riktigt där vi skule. Till nästa match måste vi vara mer skärpta och utföra planerad taktik. När vi är som bäst så kan vi slå vilket lag som helst och detta vet vi om. Vi ska bara ut och göra det vi är bra på och inte tänka så mycket. Finland 1 väntar kl 19.55 och nu är det revansch som gäller. Nu ska vi kyla ner den finska bastun :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0