Snökaos, minusgrader och vila

Lördag den 30:e januari, minus 14 grader och massor med snö himma i trelleborg. är det så här det ska vara? Efter en trevlig middag hemma hos morsan igår skulle jag ta mig hemmåt men upptäckte att under ett par timmar innomhus hade det snöat så pass mycket att ingen bil hade en chans att ta sig någonstans så jag bestämde mig att sova hos morsan och farsan. Hade klart kunnat gå då det bara i normala fall bara tar 5 minuter att gå men det blev mest bekvämt så. Idag hade jag planerat in två träningspass, ett gympass bestående av core och kondition och ett senare pass med skott träning. jag hade även tänkt se en rullstolsbasket match då klubben har sM omgång men den ihärdiga snön och vägverkets dåliga röjning av snön förstörde alla dessa planer. Istället fick jag ägna min dag åt att skyffla snö och knuffa bilar som inte kom loss. jag försökte även åka pulka med barnen men snön var så mjuk och mycket så att pulkan bara sjönk innan man kom nånvart. Det är klart att jag fick lite träning av allt snö skyfflande men hade nog behövt ett rejällt skott pass. Mitt klubblag är under denna helg på tävling i Danmark men efter en överrenskommelse med tränaren Peter björkstrand fick både jag och stefan ledigt denna helg för att inte riskera överbelastning då vi varit igång i två helger i rad. Det är viktigt att man ínte matchas för hårt i början av sesongen och om vi inte fått ledigt denna helg så skulle det vara matchning och hård träning i fem helger i rad vilket är alldelles för mycket så här i början. Jag dras med en lättare skada i höften och lite ont i höger axel och om jag inte får vila tillräckligt finns det risk för att skadorna förvärras. Under turneringen i Danmark har laget spelat två matcher och vunni båda. enligt rapporterna så har grabbarna vunnit den ena matchen med hela 11 - 1 och den andra med 5 - 2. OOm två veckor väntar hemma tävlingen malmö open som i år samlar hela 18 lag i två gruppe, en bredd och en elit grupp. Elit gruppen består av 8 lag och förutom oss så kommer Ifas, Hammarby, Grekland, England, Kosovo ett ryskt lag och ett danskt lag. Jag ser verkligen fram emot att få tävla på hemmaplan och framför allt att spela mot så här bra motstånd. Malmö open i år är lite speciellt för min del då jag förutom att spela också ska föreläsa för ca 150 företagare om informativ tillgänglighet och affärsnyttan med tillgänglighet. Det blir en fullspäckad helg där jag måste prestera på topp men press är inget främmande för mig och jag trivs riktigt bra under press. Malmö open kommer att hållas under den 13 - 14 feb i Kulladals hallen i Malmö och föreläsningen kommer att hållas på Baltiska hallen den 13:e februari. på www.malmo-open.com finns allt info om spelschema program mm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0