Seger mot Israel

Jag vaknade redan kl 06.00 och trots försök att somna om så gick det inte. Vi skulle äta frukost kl 08.00men min mage ville annat så redan kl sju blev det frukost för min del. Jag kan stolt avslöja att jag idag lyckats med bedriften att väcka Jörgen och vakna innan honom samtidigt som det känns lite otäckt att jag somnade tidigt och vaknade tidigt då detta är ett tecken på att man börjar bli gammal. Jag kan också berätta att dagens temperatur mätare står på minus 22grader, en bitande kyla som jag har mycket svårt att förlika mig med. Kl 09.45 var det entligen dags för samlingoch taktisk genomgång inför matchen mot Israel och en kvart efter det började uppvärmningen. Det kändes mycket bra på uppvärmningen och det var inte alls lika jobbigt att springa som det var igår kväll innan träningen. Matchen blev en svettig historia där tekniken och presitionen inte riktigt stämde i början av matchen men fick igång rörelsen och distingtheten allt mer ju längre matchen fortskred. Försvas mässigt kändes det helt ok men det kan bli bättre inte minnst explosivt men även lite noggrannare i ytterkanterna. Anfallsmässigt började jag lite osäkert och orent men slappnade av och fick igång presitionen betydligt bättre i andra halvlek viket resuterade i 1 mål i första halvlek och 2 i andra. Vi vann matchen med 4 - 2. Inget finlir men en seger är alltid en seger och med tanke på att vi aldrig spelat mot Israel förut foch att det var första matchen för i år så är jag ganska nöjd. Nästa match är mot Finland 2 och det krävs betydligt mer av oss om vi ska gå segrande ur den matchen också. Matchen börjar kl 16.15 finsk tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0