Nyårsdagen!

Nyårsdagen!

Ny dag, Nytt år och nya möjligheter.

Det blir så klart vad man gör det till precis som allt annat. Möjligheterna finns där och det gäller bara att öppna ögonen och se de och när man väl sätt de, få tummarna ur och göra nåt åt det.

Nej det är inte så att saker och ting händer av sig själv, man får så klart dra sitt strå till stacken för att få saker att hända.

Nyårsafton är nu ett minne blott förutom på de otaliga bilder som togs men roligt hade vi som vanligt.

Jag firade nyårsafton hemma hos mina bröder och hela tjocka släckten. God mat, massor drickbart, musik, dans och glada tillrop. Vi hade till och med släcktingar och vänner som åkt ända från Borås och lilla Tving. För er som inte vet var det ligger så kan jag upplysa att det är ett litet samhelle i Blekinge.

Det var ett nyårsafton precis som många andra jag upplevt varken bättre eller sämmre.

Naturligtvis fick vi semassor av fyrverkerier men för alla som upplevt fyrverkerierna i Malmö på nyår vet att Trelleborg inte kommer i närhetetn när det gäller att lysa upp himlen vid 00 slaget.

Det är vid såna tillfällen som jag längst in i själen saknar livet i Malmö.

Nyårsdag i skrivande stund och jag b´mår ganska bra trotts föregående dag och dess bravader.

Har inte kunnat träna nånting under en veckas tid och känner hur det spritter i benen av att få komma igång och bränna bort allt jag lagt på mig under den påtvingade vilan. Har kännt mig krasslig och febrig ett par dagar och därför bestämt mig för att ta det lite lungt.

De 11:e januari kommer lagträningen igång och kan knappt vänta med att fortsätta utväckla den nya skottstilen som jag började lära mig precis innan jul uppehållet.

Inspirationen är på topp och redan nästa helg är det dags för träningsläger med landslaget i Stockholm.

 


Kommentarer
Postat av: Mimmi (svensk skyttesport)

kul idé med blogg, bra marknadsföring för sporten :)

2010-01-04 @ 09:59:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0