Intervju och goalballträning

Torsdag 21:a januari i skrivande stunnd. lite trött men på ett sånt där skönt sätt som man blir efter en träning. Efter gårdagens välbehövda vila var det entligen dags för goalballträning igen. en helt vanlig träning, återigen med inriktning på presition och till min föga belåtenhet ser det ut som att det kommer bli en hel del av denna sorts träning i det närmaste. Idag hade vi också besök av trelleborgs allehanda som gjorde en del intervjuer och tog en del bilder till en artikel tänkt att publiceras nästa vecka. Det är alltid kul med media uppmärksamhet och jag är en person som tycker om att synas och bjuda på mig själv men allra roligast är att media har börjat förstå vad detta egentligen handlar om. Att det är idrott på elitnivå har nog fler och fler börjat förstå men många blir förvånade när de får se den höga nivån av profesionalitet och engagemang kring handikappidrotten som utövas idag. Passet avslutades med fysträning i form av krabbfotboll och core övningar. Jag är ganska nöjd med dagens goalballträning även om jag har en del att jobba med när det gäller presitions arbetet men hade överlag bra släpp och ganska bra försvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0