Goalball, styrketräning och Snabba cash

Att kunna satsa fullt ut på sin idrott och ha de förmåner som jag har är naturligtvis oerhört värdefullt men det innebär också en hel del ansvar och diciplin. Som elitidrottsman har jag inget val än att gå upp på morgonen och veta att jag ska vara ombytt och klar kl 07.30 på tisdagsmorgon för att nöta skott och försvars träning. Det underlättar så klart att jag tränar på arbetstid men trots detta har det funnits de dagar då jag vaknat och undrat varför jag gör detta. Det finns en enkel förklaring. Krigarens hjärta längtar efter utmaningar och framgångar och är beredd att göra det som krävs för att uppnå de mål man satt upp. När det är som jobbigast framkallar jag positiva bilder i det inre och föreställer mig de mål jag satt upp och då blir allt genast klarare och lättare. tisdag morgon och goalballträningtillsamans med stefan ledd av förbundskaptenen och tekniktränaren Florim Seremeti. På schemat stod skott och försvarsträning och efter en lite stel inledning kom jag igång ganska bra i tekniken och avslutade med en fullgod försvarsinsats. Jag är klart nöjd med tisdagens goalballträning och det känns bra att ligga på den här nivån även om det finns en del att jobba på. Arbetsdagen avslutades med ytterligare ett träningspass men denna bestod av styrketräning. Efter den långa och slitsamma arbetsdagen blev det äntligen dags för ett planerat bio besök och filmen Snabba cash. Tyvärr hade jag allt för stora förhoppningar på filmen och reffererade allt för mycket till boken viket gjorde att jag gick ifrån biografen med enmissnöjd min. Jag kan bara inte förstå hur man kan lämna ut en sån detalj som när JV får veta vad som hänt hans syster eller att han faktiskt började med att deala droger innan ma tvättade pengar. Jag tänker inte leka någon filmkritiker eller nåt i den stilen men stör mig fruktansvärt att man misslyckas med såna viktiga bitar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0