Fyra intensiva dagar

Efter den hårda matchningen i helgen blev det knappast lungt på träningsfrånten för min del. En tuff helg som den här sätter sina spår, inte minnst fysiskt men även psykiskt. Jag kan inte hjälpa att jag är besviken efter helgens resultat och insats rent prestationsmässigt trots att jag vet att det är en träningsturnering och egentligen inte så viktig för framtiden. Jag är allt för tävlingsinriktad för att bara släppa det och gå vidare precis som det aldrig har hänt men det är viktigt att man lär sig hantera motgångar då dessa kan visa sig viktiga när det gäller utveckling och förbättrin. Jag vet nu precis vad jag ska jobba med och lägga fokus på och det är egentligen det viktigaste att ta med sig. En annan aspekt är också att ta med sig de klart positiva sakerna då främst från Litauen matchen men även en hel del annat. Noterbart är att jag räddade alla utom en straff som jag fick mot mig och det visar att jag är rätt explosiv och det bådar gått inför vM. Med helgens matcher bakom mig var det dags för det vanliga slitet och en ny arbetsvecka. Jag valde att vila från morgonträningen igå och deltog enbart på kvällspasset tillsamans med laget och till min förvåning så kändes det ganska ok trots stela ben och en ömmande högeraxel. Det var återigen presition på schemat fast på ett mer friare sätt än förra veckans träning och jag är hyfsad nöjd med tanke på hur kroppen känes. Träningen avslutades med medicinbolls kastning och fysträning i form av parövningar. Idag tisdag var det dags för träning redan kl halv åtta på morgonen med individuell teknik och presition på schemat och jag måste erkänna att det går frammåt även om något långsamt så vetjag ialla fall vad jag behöver jobba med och tror att jag med hjälp av förbundskaptenen Florim hittat ett par konkreta saker så som ansatts, balans och handled. Ibland är man bara så jävla trött på att nöta men jag vet hur viktigt det är om man vill nå resultat så jag bara gör det utan att lägga nån mer enegi på att gnälla. Det finns bara en sak i min hjärna och hjärta och det är att vara på topp när vM drar igång. Dagen avslutas med ett lättare konditions och core pass.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0