En händelserik vecka!

Söndag den 17:e i skrivande stund och en händelserik vecka och en mycket rolig och intressant helg bakom mig. I måndags var det första gemensamma klubb träningen för i år och en början på ett händelserikt och spännande år både på klubblagsnivå där den självklara målsättningen är att återta platsen som sveriges bästa goalball klubb och på landslagsnivå där det stora målet är medalj på VM. Det första passet markerade även en ny era och ett nytt tänk för Malmö goalballen och för min del tändes det en ny gnista samtidigt som en viss typ av glädje infann sig. Det kan vara svårt att tända till och känna matchnerv på den vardagliga träningen men det blir så klart lättare att få igång krigar hjärtat och adrenalinet att punpa när man har spelare som Jimmy Björkstrand, Stefan Gahne, Peter Weichel med flera på ett och samma goalballlpass. När man tränar med så pass bra spelare finns det liksom inte uttryme där man kan slappna av, latcha eller bara gå på halvfart och det är då man måste ge allt man har som man utvecklas på träningen. Förutom måndagspasset så har jag även hunnit med ytterligare sex träningspass innehållande förutom goalball även uthållighet, styrketräning, medicinboll, hopp, coreträning mm. I fredags fyllde Stefan 28 och jag och några kompisar lyckades överraska honom med att han fick oväntat besök av sin flickvän från Norrköping direkt efter det sena goalball passet i torsdags och han fick avsluta kvällen med tre rätters middag på en av Malmös mest kända restauranger. Jag måste erkänna att jag så här i efterhand är lite stolt över att ha lyckats hålla masken i flera daga trots att jag tillbringat varje dag med Stefan. Igår lördag firade vi Stefan i goda vänners lag med middag och utgång. En ganska lugn och reserverad kväl men lika kul som alltid. Veckan skulle avslutas med en annorlunda lagaktivitet då vi skulle prova på kälkhockey på Rosengårds ishall men pga dubbelbokning av ishallen blev det ingen kälkhockey vilket alla hade sätt fram emot. Istället blev det gymet och ett lättare uthållighetspass som fick avsluta denna händelserika vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0