Andra dagen av uppstartslägret

Jag vaknade kl 07.00 lika morgontrött som alltid och med ett morgonhumör som skulle få vem som helst att inte prata och försöka skämta med mig, desutom var jag stel i alla kroppsdelar till och med vissa jag inte visste fanns. Den tuffa dagen igår tog ut sin rätt men det skulle snart bli bättre. För även om många timmars vila och sömn gör en gott så är det inget emot hotel frukost och detbästa av allt är att man inte behöver laga den själv. Efter frukosten åkte vi tunnelbanan till gubbängshallen där mer goalball väntade och det var inte lönt att klaga över smärtor, stelhet eller trötthet då inget av det skulle hjälpa mot våra ledare och allra minnst mot de andra grabbarna. Trots att alla är steela och trötta så biter man ihop och kör på dels för att kanske inte visa sig svag inför varandra och vara sämre än nån annan men det är nog mest så att man biter ihop av respekt för de man spelar med då man inte vill svika de och förlora en match p.g.a att mangnäller över stelhet eller trötthet då man vet att alla gör sitt yttersta för varandra. Första tränignspasset var ett spelpass då vi skulle spela med olika uppställningar inför den väntande Onella turneringen i Finland men först var det sedvanlig uppvärmning som gällde vilket började med sju minuters löppning. Efter ett par varv i hallen tänkte jag för mig själv att detta kommer inte gå idag heller men ju längre tiden gick och kroppen blev varmare slappnade muskler och leder av mer och mer och en possitiv känsla infann sig. Redan på inskjutningen kände jag att den här dagen kommer bli bra och inte alls lika dan som dagen innan. När väl matcherna kom igång kändes det bra och jag fick det mesta at fungeraa, försvar som anfall. Det är riktigt skönt när man får sitt spel att fungera och flyta på kvickt och smidigt men det stora provet skulle bli att gå upp som center och se om gårdagen skulle bli en tränd eller bara tillfälighet. Till min stora glädje fungerade försvaret som center väldigt bra med en agresivitet som jag saknat ett tag. Jag är i stort nöjd med mitt spel idag även om det finns en del att jobba med men oron för gårdagens dåliga insats kan jag nog lämna därhän och med tanke på att detta är ett uppstartsläger och att jag kunde höja mig till dagens nivå från gårdagens bedrövliga insats känns ganska bra. Efter match passet var det dags för en välbehövlig lunch och litevila innan nästa pass tog vid. Passet bestod av en kort match och straffträning, även här kändes det bra även om jag ibland hade lite problem att släppa bollen på rätt sida sex meters linjen under straffturneringen. Utan de höga bollarna och lite mer explosivitet i försvaret skulle jag kanske bli bättre än fyra men nära fångar ju ingen hare! Nu är jag hemma igen efter de här tuffa två dagarna i vår vackra men alldelles för kalla huvudstad. Det blir vila och förhoppningsvis en god sömn. Imogon väntar jobb och årets första träning med klubblaget. Ska bli kul att träffa lagkamraterna och komma igång med vardagsträningen då det är där man lägger grunden för allt i sitt spel. En hel del har hänt med och kring klubblaget både när det gäller träning som organisationunder jul och nyår uppehållet vilket du kan läsa på goalball.se. Länken finns bland mina länkar. och heter Fifh mighty ducks.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0