Träningsläger i Malmö

Äntligen dags för det andra träningslägret för i år och ännu ett steg närmare VM! Imorgon lördag drar det andra träningslägret igång för i år och denna gång är det läger i Malmö. På lördag kommer vi att vara i den nybyggda träningshallen bredvid Baltiska hallen och vi kommer att träna på ett liknande golv som vi kommer att spela vM på. Lördagen består av två stentuffa pass och vi kommer även att få besök av representanter från Malmö idrotts akademin för att bolla ideer om framtiden. På söndag blir det matcher mot det danska landslaget på Fifh hallen kl 11.00, 13.00 och 14.00. Känns spännande att se var vi ligger som lag efter Onela turneringen och Malmö open. Jag är övertygad om att vi ligger på en betydligt högre nivå nu än för två månader sen. Min träning har varit riktigt bra sedan Onela med bara mindre skavanker och jag tycker att jag har gått frammåt en hel del under den här tiden. malmö open var såklart en viktig tävling inte minnst för självförtroendet men även en bra barameter på formen. Ska bli kul att träffa de andra grabbarna och denna gång inte som rivaler utan som de goda vänner vi faktiskt är. Fast det är klart lite roligt att ibland nämna sista klubbturneringen, om man vunnit då så klart :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0