Olycka och massage :)

Dagen började på et abruppt sätt. Jag var lite sen ut till taxin och bestämde mig för att jag inte hade tid att vänta på hissen då någon höghet som tydligen tror att han/hon är viktigare än alla andra håller hissen så att när vi vanliga, dödliga ska utnyttja den så tar det evigheter innan den är framme. Som så många gånger förr bestämde jag mig för att inte lägga fler av mina dyrbara sekunder på att vänta på en hiss som ändå inte tänkte komma så jag började springa ner för trappan. Jag kom ner till våning tre och fortsatte vidare till nästa våning men när jag satte foten på trappavsatsen till sista våningen så försvann kontakten med golvet och jag befann mig i luften för ett ögonblick. när jag landade igen så var det halvvägs ner för trappan och i liggande sidoställning kom jag ända ner. Ok tänkte jag det där var väl inget. Jag klarade mig helt utan skador och var ganska tacksam men till min stora fasa upptäckte jag vad jag hade halkat på... Det var tydligen en annan höghet som bor i samma trappuppgång som tyckte att han/hon kunde helt enkelt spy i trappan och bara låta det ligga för någon av höghetens undersåtar kanske torkar upp det. Så blev det naturligtvis inte och en helt ovetande synskadad kille kommer i full fart och halkar på det och torkar upp hälften med ryggsäcken och en hel del med jackan. När jag väl upptäckt vad det var jag halkat på så glömde jag att jag överhuvudet taget ramlat och skräcken förvandlades till ren hat och ilska för den som hade hulkat och helt enkelt inte brytt sig om att torka bort det. Det blev bara till att snällt be taxin att köra utan mig och denna gången vänta tålmodigt på hissen och gå upp, duscha och byta kläder. Det kändes som att oavsätt hur mycket jag duschade blev jag inte av med den hämska lukten av någon annans magsafter blandat med gud vet vad. Efter en bra stund kom jag iväg till jobbet och trots den hämska upplevelsen så gick det mycket bra på jobbet och jag fick väldigt mycket gjort. Föreläsningen som jag ska hålla under Malmö open lördagen är i princip klar och de sista detaljerna kommer sättas på plats under torsdag och fredag. Efter jobbet blev det 50 minuters massage på komplementära medicinska högskolan av en mycket trevlig Helsingborgs tjej vid namn Petra. Det var väldigt skönt med massage och det kändes som det var ett bra tag sen sist och jag bestämde mig för att detta kommer bli en tätt återkommande aktivitet. Nu ska jag skriva en mycket trevlig hälsning till vår kära höghet vars spyor jag nu tvättat bort från mina kläder och sätta upp i hissen. På lappen tänker jag skriva följande. Ers höghet Jag ber om ursäkt att jag stör din eminenta syn med denna lapp i hissen men tänkte bara upplysa dig om att jag idag torkat bort hälften av dina spyor med mina kläder då jag halkade på det och halft slog ihjäl mig i trappan. Nästa gång kanske du kan vänta med att spy innan du kommit in i din lägenhet men om du mot förmodan skulle behöva spy i trappan se då till att torka bort det. Desutom får du gärna sluta röka i hissen och trappuppgången då det finns folk med allergier och andra sjukdomar som inte mår bra av att utsättas för cigarett rök. Jag hoppas att mina begär inte är för mycket för Ers höghet då dina behov står över alla andras här i huset... Man får bara hoppas att personen fattar vinken och förhoppningsvis skärper sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0