Ögoninfektion

Under gårdagen kände jag mig mer irriterad än vanligt i mitt annars ganska känsliga höger öga och innom ett par timmar var en ganska omfatande infektion ett faktum. en ögoninfektion för min del innebär att när det är som värst är jag mycket ljuskänslig och bara håller mig innomhus speciellt när det är snö och ljust utomhus som det nu är. förutom ljuskänsligheten så gör det även rejällt ont i ögat och det rinner hela tiden. Infektionen innebar att jag fick bli hemma från jobbet idag även om jag inte kunde hålla mig ifrån att jobba en del iallafall då jag vet att jag har en viktig föreläsning om knappt två veckor som jag måste förbereda mig inför. Det blir av naturliga skäl inte någon goalball träning i kväll som planerat då jag skulle riskera att bakterierna på nytt får grepp om ögat med goalball glasögon på och värmen höjs betydligt under de. Eventuellt kan det bli ett lättare träningspass på gymet ikväll om smärtan fortsätter att vara borta då ögat blivit betydligt bättre under dagen. Jag räknar med att vara tillbaka fullt ut imorgon och träna goalball under morgonpasset med Florim men då kanske helt uten bindel för att inte riskera nåt. Om man har grön starr så har man automatiskt kännsligare ögon och i mitt fall så är hornhinnan i höger öga extra känslig och det kan räcka med att minsta smuts eller oönskad bakterie tar sig in för att det ska bli en ögoninfektion. Detta är så klart något man vänjer sig med tiden och förbereder sig med ögondroppar för endamålet då infektionen kan komma när som helst. vanligtvis går det över relativt snabbt men när det är som värst kan infektionen hålla i sig under flera dagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0