Guld påMalmö Open 2010

Det är måndag och åter på jobbet efter en oerhört intensiv, rolig och framgångsrik helg. Efter några slitsamma veckor med förberedelser var det äntligen dags för matchstart och först på schemat var grannarna från Danmark. Det var mycket speciellt att gå in i på Malmö open sammanhang nya arenan Kulladal sporthall med tung hipphopp i lurarna, rak i ryggen och en atityd som sa att vi ska krossa allt motstånd. en blick som skulle kunna få vilken motståndare att vika undan och de så klart hade sätt den :) Med bestämda steg gick jag in i uppvärmningshallen och värmde upp noggrant och fokuserat men ändå med en viss lekfullhet och naturligtvis invigde jag och Stefan brottningsmattan med lite sedvanlig brottning. Vi vann matchen med 8 - 4 mot danska BSU som bestod av det danska herrlandslaget minusPeter Weichel som spelar med oss och jag är klart nöjd med min insats. Näst på tur stod Ryskt motstånd i form av klubblaget Korolev och vi lyckades enkelt avfärda de med hela 11 - 3. Hammarby if stod för lördagens sista match, en match som på förhand var ovis men tack vare vårt fantastiska offensiva tryck tog vi ledningen tidigt i matchen och fortsatte oförtrytet att presa tillbaka de hela tiden och gav de ingen andrum och ledde matchen med hela 7 - 0 i halvlek. Vi drog ner på takten i andra halvlek och matchen slutade med hela 9 - 1. jag är klart nöjd med hela den här dagen även om jag har ett par växlar till rent offensivt att lägga in om det hade behövts. Lite oroande var dock att jag lyckades vrida till höften lite för mycket i det allra första skottet mot Hammarby vilket gjorde att jag inte riktigt vågade trycka på fullt på alla skott men det blev ett par mål för min del trots det. På söndags morgonen var det dags att möta det grekiska landslaget och det känndes riktigt bra ända från uppvärmingen och det blev hela fyra mål för min del i matchen trots att jag bara spelade andra halvlek. Grekland är ett lag som vi i normala fall ska slå och så blev det även denna gång med hela 10 - 0 och matchen tog slut med 16 sekunder kvar till full tid på grund av teknisk knockout. Sedemera blev det seriefinal mot våra allra värsta rivaler Ifas dynamite och det var bara en vinst som gällde i den nya arenan inför ett massivt hemmapublik. Jag älskar att spela inför publik och att spela på hemmaplan är såklart extra kul så jag skulle in och kämpa tills sista droppen då en förlust inte var tänkbar. Vår oerhört starka lagdeffensiv och tunga tryck frammåt gjorde att Ifas fick vika sig i andra halvlek efter att ha spelat 0 - 0 i första och det var obeskrivligt att vara med och spela i ett Malmö lag som i fornstora dagar då alla ger allt för varandra och med ett ända mål i sikte, guldet skulle bara stanna i malmö... matchen slutade 5 - 2 och jag lyckades göra tre av målen. Jag är nöjd med helgens insats i stort även om det finns en hel del att jobba på men känner att jag tagit ett kliv frammåt i presition, såväl som rent tryckmässigt i skotten men det har även gått frammåt i den rent fysiska formen. Det känns värkligen att det är VM år och alla är lite mer skärpta, allärta och piggare i varje situation. Det blir mest fysträning kommande vecka men de tekniska goalball passen finns såklart med. Om två veckor väntar landslagsläger och träningsmatcher mot det danska landslaget men innan dess så händer det en hel del kul så häng med. För närmare matchreferat och statistik gå gärna in på www.goalball.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0