fortsatt snökaos

tisdag 2:a februari. Sitter här i lägenheten efter att nästan ha trott att jag inte alls skulle komma hem ikväll efter en snöstorm som jag aldrig sätt maken till under den tid jag levt i skåne. blåst och snöfall gör att vägarna mellan malmö och Trelleborg snöar igen så fort snöplogen lämnat och får till följd många olyckor, kanske inte så allvarliga men dock tidskrävande. jag har idag för andra gången under en vecka blivit uppringd av färdtjänsten där de påstår att det inte går att köra i så här hårt väder men har dock lyckats komma hem trots det, den ena gången med hjälp av mamma och idag blev det min bror som fick agera chauför. börjar fundera på om det kanske ändå förhåller sig så att det klart tar mycket längre tid att köra malmö - trelleborg och då inte så lönsamt för taxi att ta den turen och kan med enkelhet skylla på snön. Jag är inte den som klagar i första hand men jag kan med enkelhet säga att trots att jag ser dåligt så såg jag väldigt många bilar som körde trots det dåliga vädret. Detta betyder ju egentligen bara att om man är beroende av färdtjänst, i mitt fall arbetsresor och det blir dåligt väder så får du helt enkelt klara dig själv. borde det inte vara tvärtom? när solen skiner och det är varmt ute kan man ju alltid hitta en lösning till slut men i ett så här svårt väderlag så blir det svårt att lokalisera sig och speciellt om det också börjar bli mörkt.

Kommentarer
Postat av: Sandra

nu längtar man verkligen efter sol o värme det räcker med snö tycker ja...

2010-02-02 @ 23:08:58
URL: http://sandrags.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0