Formen på uppåtgående

Igår söndag var jag i Köpenhamn för träning med det danska landslaget. Det blev en riktigt bra genom körare och precis vad jag behövde inför malmö open. Det danska landslaget med Martin Engard och Peter weichel i spetsen bjöd på riktigt bra motstånd och jag fick även prova ett par nya träningsövningar som jag för visso gjort innan men denna gång på helt andra sätt. jag och Peter fick träna en hel del på vårt samspel tillsammans vilket kan visa sig vara oerhört nyttigt inför komande tävling. Att åka över till danmark och träna är inte bara viktigt ur kvalitetsynpunkt uten även en motivations höjare med lite annorlunda träningsmotstånd och lite annat tänk. Idag måndag var en rolig dag på många sätt och jag började jobba kl 11.00. en timme senare fick jag fint besök bestående av en klass från min gamla gymnasie skola (heleneholm) som fick prova goalball och rullstolsbasket. Dagens goalball pass var ett av de bästa i år med riktigt bra spelare på plats och jag måste bara säga om jag får det själv alltså fy fan vilken offensiv vi har. jag känner mig kvick och explosiv och börjar även få skyttet till att fungera betydligt bät´tre än i början av året. om vi får lite flytt och kan få laget att fungera som det ska så finns det inte många lag i världen som ska kunna skaka oss. Till lagen som kommer på malmö open har jag följande budskap. Ni lär få det hett om öronen när malmö anfaller!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0