En vecka kvar till malmö open

Fredag den 5:e februari i skrivande stund och jag kan knappt fatta att det gått mer än en månad sen jag började blogga. tycker att det har gått hufsat bbra och har försökt uppdatera så gått jag kunnat samt delge läsarna delar av mitt liv och mina förberedelser inför Kommande vM i Juni. Varje träningspass, läger eller tävling är bara ett steg närmare en ny vM medalj. Goalball är en lag idrott och med vetskapen om att alla i truppen gör sitt allra yttersta för att det ska gå så bra så möjligt för oss underlättar ju så klart motivationen att träna och ge allt även de dagar då det känns tungt. Om en vecka är det äntligen dags för en ny tävling och denna gången är det en klubblags tävling på hemma plan som väntar och jag ser med spänning fram emot matchstart. Med anledning av kommande malmö open så var torsdagens träning aningen annurlunda då vi hade utbildning för alla funktionärer som ska jobba under tävlingen som måldomare, sekritariat mm. Det blev enbart matchspel för att funktionärerna skulle lära sig sina uppgifter men för oss spelare är det på fullaste allvar. Som spelare vill man ju aldrig förlora en match och allra minnst när det är massor med folk i hallen som tittar på. Det är såklart en extra tending och automatiskt är det lite mer matchnerv. Det har kännts allt bättre med skyttet senaste veckan och jag känner att jag börjar hitta tajmingen mycket bättre i släppen. Känner även att jag kan börja ta i mer då jag känner mig starkare i mitt vänstra ben och har inte lika ont som jag brukar ha. Jag skulle träffa Rikard Dahan (Mffs sjukgymnast) för behandling och lägga upp ett rehab program för vänster benet och framförallt höften men fick dessvärre ställa in pga förhinder men hoppas kunna träffa honom i början av nästa vecka. formen känns hyfsad bra inför Malmö open och hoppas på att kunna göra riktigt bra ifrån mig och som det känns nu så ska det inte vara nåt som hindrar mig från att kunna ge 100 %. Imorgon blir det vila men redan på kvällen bär det av mot Köpenhamn för träning med det Danska landslaget undr söndagen. Tyvärr är jag den enda svenska spelaren som kommer vara med på söndag då både Stefan och jimmy annonserat återbud pga olika själ men jag känner de danska spelarna ganska bra i synnerhet Peter Weichel som dessutom spelar i mitt klubblag så det blir bara kul att åka dit och framförallt träna mot annat motstånd än det jag är van vid på hemmaplan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0