En vecka efter Malmö Open

Det har snart gått en vecka efter Malmö Open och den där fantastiska matchen mot IFAS dynamite som innebar att vi kunde vinna Malmö open för femte gången i klubbens historia. Det var en vecka tänkt ägnas åt lättare fys träning, vila och en del efterrarbete efter malmö Open men så blev det inte riktigt. På onsdags morgon kände jag mig krasslig och illamående så jag bestämde mig för att bli hemma från jobbet och kyrera mig men redan på eftermiddagen blev det sjukhus besök då inte med anledning av mig själv utan fick åka dit med min son som fått en kraftig inflamation i munnen och feber. Han blev omedelbart inlagd och fick inte åka hem förrän på fredags eftermiddagen då inflamationen gett med sig en aning och febern under kontroll och då kunde jag slappna av lite. Senare på fredagskvällen blev det till och med tid för ett gympass där jag kunde köra hårt med Florim som nu bestämt sig för att komma i form Det blev sedvanlig uppvärmning följt av fristångsövningar som sedan kröntes med Core träning. Det var en ren njutning att se florim svettas och kämpa när det i vanliga fall är tvärtom, jag skulle deffenitivt kunna vänja mig vid detta :) Jag kände mig ganska bra i kroppen och krasligheten som jag kände i onsdags fanns inte längre i kroppen. Jag tror helt enkelt att det blev lite väl mycket för kroppen med fem matcher under helgen, ett tufft fyspass i form av kampsport i måndags och goalballpass i tisdags så det är väl kroppens sätt att säga ifrån. Igår lördag blev det ett explo pass (hopp, medicinboll och skott) och veckan avslutas med ett uthållighetspass.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0