Två vinster och en förlust

Det har nu gått en dag sen träningsmatcherna mot det danska landslaget. Måndagsträningen är nu över och jag är trött och känner mig ganska sliten. Det blev ett tufft pass idag där saker och ting inte riktigt gick som jag ville men så är det ibland och såna här pass är inget att hänga upp sig på. Igår söndag var vi över till Köpenhamn för träningsmatcher mot det danska landslaget. Jag skulle försöka ta det lungt och inte pressa mig för hårt pga sjukdomen som slog ut mig två veckor tidigare men redan på Svågertorp förstod jag att detta skulle bli allt annat än lättsam träning för att komma i gång med matcher. Det visade sig att Stefan Gahne blivit sjuk under natten och kunde inte förlja med vilket innebar att vi bara hade två elitspelare och var tvungna att låna in en bredd spelare. Som om detta inte räckte så fick både jag och Jimmy rycka in och spela i bredden ett par matcher pga skador i breddlaget. Vi förlorade första elitmatchen med 5-4 och fortsatte med att vinna andra matchen med 5-4 för att vinna sista matchen med 8-3. Stefans bortfall innebar att vi fick låna in en breddspelare i form av Sarah Winberg och jag måste säga att jag är uppriktigt imponerad över hennes inställning och insats i de tre elitmatcherna. Jag är i stort nöjd med min egen insats men känner att de där sista procenten saknas i både snabbhet och explosivitet. Kanske inte så konstigt med tanke på omständigheterna. Jag är absolut nöjdast med den sista matcherna där jag också gjorde 4 av våra 8 mål och där även försvaret kändes bra. Idag känner jag mig ganska sliten och längtar till onsdag då det är vilodag. Om en vecka, ´närmare bestämt den 20:e april åker vi till Vilnius, Litauen med landslaget för en turnering där vi bland annat kommer möta Litauen, uSA och Finland. för mer info om turneringen i Litauen besök den officiella landslagsbloggen bland mina länkar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0