Skön helg i Göteborg och tävling i Litauen

Under helgen 17 till 18:e april var alla oparalympier inbjudna till olympia travet i Göteborg. ATG som en av SHIFs huvudsponsorer bjöd in alla paralympier till Olympiatravet där vi fick träffa Paralympier och Olympier från både sommar såväl vinter OS. Helgen började med en mycket trevlig miggad på Liseberg och spökrunda i det berömda spökhuset. lödagen ägnades åt trav och spel på hästar samt mycket god mat. >Jag är stålt över mig själv då jag gick plus 30 kr även om det såg mörkt ut ett tag. Efter hemfärden på södagen började jag fokusera på tävlingen i litauen då första uppgiften var att komma dit över huvudet taget för det var en vulkan vid ett konstigt namn som ville annat. Vi hade flygbviljetter till tisdag den 22:a och inte förrän under tisdagen blev det klart att vi inte kommer kunna flyga. Efter ett par timmar av väntan på tisdagsmorgonen blev det ganska snabbt klart att vi skulle till Litauen oavsätt vad oså det blev bestämt att vi skulle åka båt och sedan bil från Polen till Litauen. Vid 16 tiden på Tisdags eftermiddagen blev det äntligen dags för den långa färden. Efter mer än ettdygn b var vi äntligen framme i Vilnius och det vara bara till att äta och gå och lägga sig då vtå tuffa pass väntade på torsdags kvällen. På torsdagen tränade vi själva ett pass på förmiddagen och sedan ett gemensamt träningspass med litauen och England. nu stod det även klart att vi bara kunde delta i ett av de två tävlingsdagarna och att vi skulle spela fyra matcher under ett och samma dag. Först ut på fradags morgonen var USA, ett lag som vi inte möter så ofta och därmed en mycket viktig match inför VM. matchen slutade 9 - 7 till amerikanernas fördel men tycker att vi gjorde en bra match ändå. Det är den match som jagh ´är mest nöjd med min offensiv även om det finns en hel del att hämta kvar i den deffensiva insattsen. Näst på tur stod Finland, ett lag som bara blivit bättre och bättre senaste tiden och et lag som vi inte slagit på länge,. Även här blev det förlust med 56 - 3. Den enda match vi vann var mot England med 2 - 1, aknske inte en av våra bästa matcher vi presterat men i det här läget kändes det riktigt bra med 3 poäng. Litauens stod för det sista matchen eller vad man nu kan kalla det dåp vi fick storstryck med 14 - 4. Lite synd att vi fick möta det bästa laget sist efter en sådan resa men det viktigaste är ändå att ta med sig det man behöver jobba på och om jag ska vara ärlig så är det en hel del. Vi var alla överrens om att tiden är knapp men absolut inte försent. Vi är kända för att kunna prestera när det väl gäller och det återstår bara att bevisa det även vid kommande VM. Innan VM väntar det dock en hel del äventyr så som SM, en landslagtävling i Slovenien, tränming/ tävling i England mm. Det gäller för oss nu att ta till vara på denkunskap vi inhämtat ´från Litauen och göra nåt riktigt bra av det. Jag är nöjd med min offensiva teknik men inte så nöjd med deffensiven. Jag kommer att fortsätta jobba vidare på alla bitar på träningen och de tävlingar som återstår innan VM. Det som är riktigt possitivt i det här läget är att jag är i princip skadefri och kan träna för fullt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0