Äntligen frisk !

Efter två veckor av i princip sängliggande är jag äntligen frisk för att kunna jobba och träna som vanligt. Ända sen Litauen lägret har jag varit febrig och haft ont i halsen. Det var oerhört tråkigt att missa träningslägrret med landslaget förra helgen men var inte på något sätt kapabel att träna då. Ikväll 5:e april kunde jag träna mitt andra pass efter träningslägret i Litauen och precis som påå det förra passet var det lättare intervaller och core träning som stod på schemat. Jag känner i kroppen att jag varit sjuk men känner ändå att jag inte tappat så mycket utan tvärtom kanske till och med fått upp suget ännu mer. Jag kommer nu trappa upp träningen suksesivt och kan knappt vänta tills nä tävling i Litauen om ca 15 dagar. Det återstår en hel del träning och även ett träningsläger med det danska landslaget innan vi drar iväg till litauen. Jag hoppas innerligt att jag får vara frisk fram till VM så att jag inte får fler störningar i träningen. Det är helt fantastiskt att våren börjat titta fram och att temperaturen gradvis stiger. Jag är verkligen en person som trivs i värmen och sommaren och för mig är vintern en ända lång pina som måste uthärdas. Jag har redan slängt vinterjackan längst in i klädkammaren och oavsätt hur kallt det blir tänker jag inte plocka fram den innan november igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0